בין לקוחותינו
חיפוש אורגני בגוגל
מה זה חיפוש אורגני?
חיפוש אורגני, או יותר נכון, תוצאות חיפוש אורגניות, הם תוצאות החיפוש הרגילות, שמופיעות בצד שמאל של המסך (google.co.il) או ימין (google.com)תוצאות החיפוש האורגני, עושות את גוגל – גוגל.
התוצאות מסודרות לפי רלוונטיות וחשיבות האתר לתחום אותו אתה, הגולש, מחפש.ישנם מאות פרמטרים לפיהם גוגל מדרג אתרים, ולכולם עיקרון ומטרה אחת:
רלוונטיות לגולש
סוד ההצלחה של גוגל הוא לא רק הנוסחה הסודית של הפייג' ראנק, אלא בפועל היוצא שלה – הפיכת גוגל ובעקבותיו האינטרנט ליותר יעיל ונגיש לגולשים.
כיום אתר שמדורג מקום ראשון בתוצאת חיפוש במילים תחרותיות ופופולאריות, מקבל סמכות בנושא, אפילו סוג של אחריות.
איך גוגל סורק אתרים?
לפני שנגיע לדירוג האתר, נתחיל בלהבין איך גוגל בכלל עושה את זה.לגוגל, וכל שאר מנועי החיפוש, יש מאות אלפי רובוטים שסורקים את הרשת מדי יום.
הרובוט סורק את הטקסט הכתוב באתר, ושולח את כל המידע שהוא אוסף לשרתים של הבסיס נתונים.הרובוט "זוחל" דרך קישורים לעמודים ואתרים אחרים וכך הוא ממשיך תמיד בסריקת הרשת, בגלל זחילה" זאת נהוג לקרוא לרובוט זחל או עכביש (Spider or Crawler)את כל המידע שהרובוט אוסף הוא שולח חזרה לשרת שם המידע מאונדקס בשרתי אינדקס ונוצר לו עתק שנשמר בשרתי מסמכים.
שרתי האינדקס הוא כמו אינדקס בסוף של ספר גדול שמחלקים את כל העמודים לפי מילים ומראים באיזה עמוד יש את המילה הספיציפית.שרתי המסמכים מכילים העתק של כל עמוד שהרובוט סרק, תגיות המטא, ועמודים דינאמיים שנוצרים מתוצאות חיפוש.
בשבריר שניה
כשגולש מחפש מילה או ביטוי מסויים,השאילתה נשלחת לשרתי האינדקס שם היא מופנת לשרתי המסמכים הרלוונטיים, ומשם מועבר המידע למסך הגולש.
איך גוגל מדרג אתרים בחיפוש האורגני
תוצאות החיפוש של גוגל מכילות מאות, אם לא מאות אלפי תוצאות חיפוש, אז איך גוגל מסדר אותם בצורה הרלוונטית ביותר?
יש כמה גורמים מרכזיים לדירוג:
Page Rank
אלגוריתם שפיתחו בגוגל.
אלגוריתם זה מפיק מספר שלפיו גוגל יודע להעריך את הרלוונטיות של האתר ואת הכח שהוא נותן לאתרים אליהם הוא מקשר.
בעבר החשיבות של הפייג' ראנק הייתה גבוה יותר, אך עתה היא ירדה ויש יותר דגש על גורמים אחרים.
תנועת גולשים
כשגוגל מאנדקס אתר, הוא קורא גם את תנועת הגולשים באתר ומעביר את המידע לבסיס נתונים.
ניטור האתר עונה על שאלות כמו מתי נכנסו גולשים לאתר, כמה זמן נשארו, באיזה דפים היו, מאיזה מילים נכנסו וכו'.
בתעבורת גולשים מספר גורמים מרכזיים -
כמות כניסות לאתר
כמות עמודים שנצפו
משך זמן השהות בעמודים
אחוז נטישה - Bounce Rate – כאשר גולש נכנס לאתר ויוצא כעבור זמן קצר הוא נוטש את האתר.
מילות מפתח – דרך איזה מילות מפתח נכנסו גולשים.
תוכן - התוכן הוא המלך, ולא רק לגולש. אמנם התוכן נכתב בשבילו, ותמיד צריך לחשוב בעיקר על הגולש, ולעשות את העמוד והאתר איכותי, מעניין ורלוונטי יותר לגולש. אבל גם גוגל מעריך תוכן. ומאוד.נפח הטקסט, אחוז מילות המפתח, תדירות עידכון התוכן – כל אלה גורמים שגוגל יודע נכון להעריך בשביל הגולש כגורמים שיגדירו את הרלוונטיות של האתר בשבילו.
מלבד נתונים אלו, קיימים כמובן גם ההיבטים הסטטיסטיים.
גוגל מעריך את התנהגות הגולש בעמוד – אחוז נטישה, אורך שהות, מילת מפתח מפנה, אחוז המרה – ומכניס את הנתונים האלו גם בחשבון.
קישורים מפנים
כמות הקישורים המפנים ואיכותם.
כמה אתרים מקשרים לאתר, תחת אילו מילים, מה הפייג'ראנק שלהם - אלו גורמים מאוד חשובים ברלוונטיות של האתר מבחינת גוגל, ומהווים אחוז מאוד ניכר מהחשיבות הכללית שגוגל נותן לאתר בביטוי מסויים (וגם מתהליך קידום אתרים).
כאן גם מדובר באלגורית'ם TrustRank שלוקח בחשבון קישורים מאתרים "סמכותיים" וחזקים בתחום , ונותן לקישור שלהם יותר משקל בגוגל.
תגיות מטא
גורם בסיסי באתר שגוגל נותן לו חשיבות מירבית.
תגיות מטא הם שורות קוד בקובץ הHTML של העמוד ומהווים לגוגל
(ולכל רובוט אחר שקורא את את האתר) מידע בסיסי ונגיש על האתר.
התגיות הם:
Title – הראש של העמוד, זה גם הכותרת שמופיעה בתוצאות חיפוש
Description – תאור של העמוד. פעם גוגל נתן לתגית זו חשיבות רבה, אך כיום, בעיקר בשל ספאם של מילות מפתח וכתוצאה מכך דירוג גבוה, גוגל הורידה בצורה ניכרת
מחשיבות התגית הזאת. עדיין מאוד חשוב לעשות Description מושך כי התאור שהגולש רואה בתוצאות החיפוש, וזה קריטי שתאורו של אתר יהיה מושך ומזמין.
Keywords– מילות מפתח. תגית זו מהווה הנחייה לגוגל באיזה כיוון להתמקד כשהוא סורק את האתר וכתוצאה מכך מדרג אותו. גם חשיבות של תגית זו ירדה מאותן סיבות כמו של הקודמת, אך עדיין חשוב להוסיף לכל עמוד תגית מילות מפתח נכונה.
עתיד:
ישנם הרבה תחזיות לגבי תוצאות החיפוש העתידיות שגוגל מראה לגולש, ביניהם אפשרות סבירה מאוד של תוצאת חיפוש שלישית, הלא היא YouTube.
מה שבטוח, זה שגוגל תמיד ישאר רלוונטי לגולש.
מידע נוסף:
קישורים ממומנים
כלים לקידום אתר
PPC Bully - תוכנה אוטומטית לאופטימיזציה של קמפיין קישורים ממומנים
חיפוש אורגני, או יותר נכון, תוצאות חיפוש אורגניות, הם תוצאות החיפוש הרגילות, שמופיעות בצד שמאל של המסך (google.co.il) או ימין (google.com)תוצאות החיפוש האורגני, עושות את גוגל – גוגל.
התוצאות מסודרות לפי רלוונטיות וחשיבות האתר לתחום אותו אתה, הגולש, מחפש.ישנם מאות פרמטרים לפיהם גוגל מדרג אתרים, ולכולם עיקרון ומטרה אחת:
רלוונטיות לגולש
סוד ההצלחה של גוגל הוא לא רק הנוסחה הסודית של הפייג' ראנק, אלא בפועל היוצא שלה – הפיכת גוגל ובעקבותיו האינטרנט ליותר יעיל ונגיש לגולשים.
כיום אתר שמדורג מקום ראשון בתוצאת חיפוש במילים תחרותיות ופופולאריות, מקבל סמכות בנושא, אפילו סוג של אחריות.
איך גוגל סורק אתרים?
לפני שנגיע לדירוג האתר, נתחיל בלהבין איך גוגל בכלל עושה את זה.לגוגל, וכל שאר מנועי החיפוש, יש מאות אלפי רובוטים שסורקים את הרשת מדי יום.
הרובוט סורק את הטקסט הכתוב באתר, ושולח את כל המידע שהוא אוסף לשרתים של הבסיס נתונים.הרובוט "זוחל" דרך קישורים לעמודים ואתרים אחרים וכך הוא ממשיך תמיד בסריקת הרשת, בגלל זחילה" זאת נהוג לקרוא לרובוט זחל או עכביש (Spider or Crawler)את כל המידע שהרובוט אוסף הוא שולח חזרה לשרת שם המידע מאונדקס בשרתי אינדקס ונוצר לו עתק שנשמר בשרתי מסמכים.
שרתי האינדקס הוא כמו אינדקס בסוף של ספר גדול שמחלקים את כל העמודים לפי מילים ומראים באיזה עמוד יש את המילה הספיציפית.שרתי המסמכים מכילים העתק של כל עמוד שהרובוט סרק, תגיות המטא, ועמודים דינאמיים שנוצרים מתוצאות חיפוש.
בשבריר שניה
כשגולש מחפש מילה או ביטוי מסויים,השאילתה נשלחת לשרתי האינדקס שם היא מופנת לשרתי המסמכים הרלוונטיים, ומשם מועבר המידע למסך הגולש.
איך גוגל מדרג אתרים בחיפוש האורגני
תוצאות החיפוש של גוגל מכילות מאות, אם לא מאות אלפי תוצאות חיפוש, אז איך גוגל מסדר אותם בצורה הרלוונטית ביותר?
יש כמה גורמים מרכזיים לדירוג:
Page Rank
אלגוריתם שפיתחו בגוגל.
אלגוריתם זה מפיק מספר שלפיו גוגל יודע להעריך את הרלוונטיות של האתר ואת הכח שהוא נותן לאתרים אליהם הוא מקשר.
בעבר החשיבות של הפייג' ראנק הייתה גבוה יותר, אך עתה היא ירדה ויש יותר דגש על גורמים אחרים.
תנועת גולשים
כשגוגל מאנדקס אתר, הוא קורא גם את תנועת הגולשים באתר ומעביר את המידע לבסיס נתונים.
ניטור האתר עונה על שאלות כמו מתי נכנסו גולשים לאתר, כמה זמן נשארו, באיזה דפים היו, מאיזה מילים נכנסו וכו'.
בתעבורת גולשים מספר גורמים מרכזיים -
כמות כניסות לאתר
כמות עמודים שנצפו
משך זמן השהות בעמודים
אחוז נטישה - Bounce Rate – כאשר גולש נכנס לאתר ויוצא כעבור זמן קצר הוא נוטש את האתר.
מילות מפתח – דרך איזה מילות מפתח נכנסו גולשים.
תוכן - התוכן הוא המלך, ולא רק לגולש. אמנם התוכן נכתב בשבילו, ותמיד צריך לחשוב בעיקר על הגולש, ולעשות את העמוד והאתר איכותי, מעניין ורלוונטי יותר לגולש. אבל גם גוגל מעריך תוכן. ומאוד.נפח הטקסט, אחוז מילות המפתח, תדירות עידכון התוכן – כל אלה גורמים שגוגל יודע נכון להעריך בשביל הגולש כגורמים שיגדירו את הרלוונטיות של האתר בשבילו.
מלבד נתונים אלו, קיימים כמובן גם ההיבטים הסטטיסטיים.
גוגל מעריך את התנהגות הגולש בעמוד – אחוז נטישה, אורך שהות, מילת מפתח מפנה, אחוז המרה – ומכניס את הנתונים האלו גם בחשבון.
קישורים מפנים
כמות הקישורים המפנים ואיכותם.
כמה אתרים מקשרים לאתר, תחת אילו מילים, מה הפייג'ראנק שלהם - אלו גורמים מאוד חשובים ברלוונטיות של האתר מבחינת גוגל, ומהווים אחוז מאוד ניכר מהחשיבות הכללית שגוגל נותן לאתר בביטוי מסויים (וגם מתהליך קידום אתרים).
כאן גם מדובר באלגורית'ם TrustRank שלוקח בחשבון קישורים מאתרים "סמכותיים" וחזקים בתחום , ונותן לקישור שלהם יותר משקל בגוגל.
תגיות מטא
גורם בסיסי באתר שגוגל נותן לו חשיבות מירבית.
תגיות מטא הם שורות קוד בקובץ הHTML של העמוד ומהווים לגוגל
(ולכל רובוט אחר שקורא את את האתר) מידע בסיסי ונגיש על האתר.
התגיות הם:
Title – הראש של העמוד, זה גם הכותרת שמופיעה בתוצאות חיפוש
Description – תאור של העמוד. פעם גוגל נתן לתגית זו חשיבות רבה, אך כיום, בעיקר בשל ספאם של מילות מפתח וכתוצאה מכך דירוג גבוה, גוגל הורידה בצורה ניכרת
מחשיבות התגית הזאת. עדיין מאוד חשוב לעשות Description מושך כי התאור שהגולש רואה בתוצאות החיפוש, וזה קריטי שתאורו של אתר יהיה מושך ומזמין.
Keywords– מילות מפתח. תגית זו מהווה הנחייה לגוגל באיזה כיוון להתמקד כשהוא סורק את האתר וכתוצאה מכך מדרג אותו. גם חשיבות של תגית זו ירדה מאותן סיבות כמו של הקודמת, אך עדיין חשוב להוסיף לכל עמוד תגית מילות מפתח נכונה.
עתיד:
ישנם הרבה תחזיות לגבי תוצאות החיפוש העתידיות שגוגל מראה לגולש, ביניהם אפשרות סבירה מאוד של תוצאת חיפוש שלישית, הלא היא YouTube.
מה שבטוח, זה שגוגל תמיד ישאר רלוונטי לגולש.
מידע נוסף:
קישורים ממומנים
כלים לקידום אתר
PPC Bully - תוכנה אוטומטית לאופטימיזציה של קמפיין קישורים ממומנים