בין לקוחותינו
שיווק בתוכניות שותפים
טיפים למשווק תוכניות שותפים
תוכניות שותפים או באנגלית Affiliate Program הוא תת תחום של שיווק באינטרנט, ויחד עם קידום אתרים ו פרסום בגוגל, תוכניות שותפים נחשבות כאחד הכלים היעילים ביותר ליצירת רווחים מהאינטרנט – הן לבעלי עסקים המעוניין בפניות, והן לבעלי אתרים ומשווקים, המעוניינים בעמלות. במאמר זה נסביר מה היא בידיוק תוכנית שותפים, יתרונות וחסרונות, ולמה כדאי לנו לשווק באמצעות תוכניות שותפים.

מה זה תוכניות שותפים?
תוכנית שותפים היא פלטפורמה לחיבור בין מפרסמים, כלומר עסקים שמפעילים מערך של שיווק ופרסום באינטרנט, ובין שותפים משווקים, כלומר בעלי שטחי פרסום למיניהם (אתרים, מייל תפוצה, שטחי פרסום באתרים וכדומה).
שיווק בתוכניות שותפים הינו תחום מגוון אשר מאפשר למכור הרבה סוגים שונים של שירותים ומוצרים. בין המוצרים והשירותים הנמכרים דרך תוכניות שותפים ניתן למצוא: מוצרים, שירותים, חופשות, קורסים ולימודים, תוכנות, ספרים אלקטרוניים ועוד.
המפרסם נרשם לתוכנית השותפים כמפרסם, יוצר לעצמו קמפיינים, ומספק את החומרים הפרסומיים (באנרים, עמודי נחיתה וכדומה) למערכת. לאחר מכן השותפים יכולים להשתמש בחומרים האלה באתרים שלהם על מנת לקבל פניות עבור המפרסמים. השותפים הם משווקים לכל דבר, אשר מקבלים תגמול רק עבור המרה, בין אם זה קליק, מכירה, הפנייה, הרשמה וכדומה.

תוכניות שותפים – יתרונות וחסרונות
כמקור מידע בלתי תלוי אנחנו תמיד רוצים להראות את התמונה במלואה. אספנו בשבילכם את הנקודות החזקות ביותר בעד ונגד שיווק ופרסום בתוכניות שותפים.

יתרונות למשווקים שותפים
  • המרת תנועה לרווחים
    עד הופעתם של תוכניות שותפים בקנה המידה הנוכחי, לבעלי אתרים היו שלושה אפשרויות לרווחים מהאתר:
    1. מכירת לידים המתקבלים לאתר – במידה והאתר מקבל פניות מגולשים מעוניינים, בעל האתר יכול למכור את הפניות האלו לעסקים אשר הפניה רלוונטית אליהם.
    2. הצבת מודעות גוגל אדסנס (Google AdSense) באתר – יצירת איזור ייעוד באתר שמציג מודעות ממומנות של גוגל.
    3. מכירת פרסום בשטחי פרסום באתר – במידה והאתר מקבל תנועת גולשים גדולה, ו / או נמצא באיזור וירטואלי בו יש הרבה חשיפות, בעלי אתרים יכולים למכור לעסקים פרסומות באתריהם.
לכל השיטות האלו, כמובן, יש יותר חסרונות מיתרונות.
הרי בשביל למכור לידים, צריך קודם כל למצוא ספק שיקנה את הלידים האלו, ומצד שני צריך לוודא שתהיה כמות מסויימת של לידים בחודש. בקיצור, המון התעסקות.
ומה עם פרסום מודעות גוגל אדסנס? ובכן, מעבר לעובדה שזה בדר"כ מכער את פני האתר ויוצר הרגשה "זולה", הפוטנציאל לרווח גדול רק כשיש הרבה תנועה באתר, וגם במקרה כזה זה בדר"כ לא משתלם. אומנם ניתן לעשות הרבה כסף מאדסנס אם עושים זאת בצורה חכמה, אך גם זה דורש יותר מדי התעסקות ולמידה.

ואל תדברו אפילו על מכירת שטחי פרסום. מצד אחד – בשביל לגרום לאתר להיות משתלם לפרסום, יש להביע אותו לכמות מסויימת של גולשים בחודש.ומצד שני – הרווח המופק בסופו של דבר לא מכסה על ההשקעה הראשונית בקידום האתר והפיכתו למוקד לגלישה.
שיווק בתוכניות שותפים היא הצורה המשתלמת ביותר להמרת ערך של אתר לכסף.

למה?
חופש פעולה מלא


בתחום השיווק בתוכניות שותפים, כל שותף הוא אדון לעצמו.
שלא כמו בעבודה רגילה, עם שעות עבודה קבועות, מקום עבודה קבוע, נהלים, מנהלים, היררכיה ושאר ירקות, בשיווק בתוכניות שותפים – אין כללים. השותף הוא האחראי הישיר לרווחים שהוא מרווחים, ולסדר העבודה בו הוא נוקט.
הפרמטר היחיד, הוא הניסיון והידע של השותף. משווק שותף מקצועי ומנוסה ידע לכוונן את האתרים והקמפיינים לרווחים האופטימליים, ובבוא הזמן יוכל "לעזוב" את האתרים האלה, ולייצר לעצמו הכנסה פסיבית.

חסרונות למשווקים שותפים
  •   אמינות ואתיקה
    בעסקים כמו בעסקים, בכל מקום עם רווח יש גם סיכון. בתוכניות שותפים, בהם הצד המשלם לא מקיים תקשורת עם הצד העובד, יש הרבה מקום לבעיות אמון ולעיתים אף תרמיות.
הקומבינות בתוכניות שותפים יכולות לבוא בהרבה סוגים: החל ממפרסם, שמציג עמוד נחיתה המכיל מספרי טלפון בולטים, כאשר הוא משלם רק עבור פניה. בצורה כזאת המפרסם מקבל שיחות כתוצאה מהפניה של השותף, אבל השותף לא מתוגמל עבור פניה טלפונית.
זה כמובן עוד מעודן יחסית, ישנם מפרסמים המכבים את הקמפיינים שלהם ללא הודעה לשותפים, ובכך מפסיקים לתגמל את השותפים בעוד שהם ממשיכים לשלוח להם פניות באי יודעין.
ועל כן נאמר, שרלטנים יש בכל מקום, ותחום השיווק בתכניות שותפים לא שונה בנושא הזה.
  •   הכנסה וודאית?
    כמובן שללהיות אדון לעצמך יש גם חסרונות. אחד החסרונות הבולטים של שיווק בתוכניות שותפים הוא החוסר וודאות בנוגע להכנסה. אף אחד לא יכול להבטיח לך שתמיד תפיק רווחים משיווק בתוכניות שותפים, וזה הגיוני לחלוטין שחודש אחד תרוויח אלפי שקלים כשבחודש הבא תרוויח רק מאות. וזה נכון לגבי כל המשווקים בכל הרמות. גם לאלו אשר רק מתחילים, ואין ברשותם הרבה אתרים ומקורות תנועה, וגם לאלו המנוסים, אשר ברשותם הרבה אתרים מכל הסוגים. עם כל כך הרבה משתנים תלויים – כמו למשל תקופה, מיקום האתר, אופי הקמפיין, טרנדים, אופנות חולפות וכיו"ב – לעולם לא תוכל להיות בטוח שהחודש יעבור בשגשוג, או אפילו בשלום.
    * עם זאת, יש לציין שכל אדם המחליט להיות עצמאי, נוטל על עצמו סיכון.
יתרונות למפרסמים

  •  תשלום רק עבור תוצאות!
    עיקר היעילות של פרסום בתוכניות שותפים, הוא שהמפרסמים משלמים רק עבור התוצאה שהם הגדירו מראש. הגדרתם שאתם מצפים לקבל פניות מגולשים? לא תשלמו על שיחה טלפונית. הגדרתם שאתם מצפים לקבל מכירות? לא תשלמו עבור פניה שלא נסגרה.
    מצב זה יוצר מודל מנצח. המפרסמים משלמים רק עבור תוצאות, כלומר החזר על השקעה (ROI) וודאי. בנוסף לכך, המשווקים המעוניינים בעמלות, יתאמצו על מנת להציב את הקמפיינים במיקום האופטימלי, על מנת להבטיח לעצמם פרנסה. כתוצאה מכך, לא רק שהמפרסמים מקבלים יותר פניות, אלא מקבלים פניות יותר רלוונטיות. אין המשווקים "סתם" מציבים את הקמפיין בכל האתרים, אלא בוחרים את האתרים הרלוונטים לקמפיין, ולפי הרלוונטיות של האתרים האלו, הם מציבים קמפיינים. משווק מקצועי של תוכניות שותפים יודע שמכל שטח פרסום שותפים נתון ניתן לייצר רווחים, וכמה שהפרסום יותר רלוונטי לאתר בו הוא נמצא, כך גם הרווחים שנוצורים משטחי הפרסום האלו גדלים. כתוצאה מכך, לעולם לא יווצר מצב בו המפרסם "שילם על כלום", כי כל המערכת פועלת לטובתו!
  •     גמישות חסרת תקדים
    לא רק שכמפרסם אנחנו משלמים רק עבור פניות, ולא רק שהפניות הללו הן בדר"כ יותר איכותיות מצורות שיווק אחרות באינטרנט, אלא גם שבתחום שיווק בתוכניות שותפים, יש למפרסם את כל המרחב על מנת ליצור אסטרטגיית שיווק יעילה, מוכרת, והכי חשוב – מינימום הוצאות.
    מפרסם יוצר בעצמו את החומרים הפרסומיים, ומזין אותם למערכת. חופש הפעולה כאן מאפשר למפרסם להשקיע את המאמצים המירביים על מנת לקבל את ההחזר בצורה המהירה ביותר.
    מעבר לכך, כמפרסמים, אנחנו יודעים שקמפיין ומבצע הם משהוא תקופתי. בשיווק בתוכניות שותפים ניתן לבחור טווחים לקמפיין, כך שהפעילות האינטנטית תהיה מסונכרנת עם המודל השיווקי של העסק באופן אוטומטי!
חסרונות למפרסמים

  • חוסר שליטה
    למרות שהרוב המוחלט של משווקי תוכניות שותפים מודעים למה עובד ומה לא עובד, ונוקטים בשיטות פרסום ושיווק אתיות ולא פולשניות, ישנם הרבה משווקים מנוסים פחות, שנוקטים בשיטות טורדניות במקרה הטוב ובשיטות תרמית במקרה הרע.
    הרי עצם העובדה שבאנרים ועמודי נחיתה המייצגים את העסק נמצאים בשימוש של גורם לא מחוייב לחברה, יכול ליצור תוצאות הרסניות. בין אם מדובר במשווק עם כוונות טובות, ורק עשה טעות של הצגת הבאנר של המפרסם באתר לא ראוי או לא יאה לתחום, הרי שפעולה זו יכולה להסב נזק לשם החברה.
    מעבר לכך, ישנם משווקים הנוקטים בפעולות לא אתיות בעליל, ומחפשים שיטות לניפוח המכירות וההפניות מאתריהם. שיטות אלה רבות ומגוונות, אך התוצאה הסופית שלהם היא בדר"כ הפסד של המפרסם, ע"י תשלום על פניות שהם לא תקינות, או כפולות.
* כמובן שברוב תוכניות השותפים ישנם הגנות מפני פעולות כאלה, אבל רמאים נחושים תמיד ימצאו דרכים להערים על המערכת, ולהרוויח עוד כמה שקלים.

Next Level - לוקחים אותך לרמה הבאה
אנחנו ב Next Level מציעים ללקוחותינו חבילה של פרסום בתוכניות שותפים – אנחנו נדאג ללוות את החברה בכל תהליך יצירת החומרים ע"י ייעוץ מקצועי וניהול תהליכים ע"י מומחים לקידום אתרים ושיווק באינטרנט.
לקבל מידע אודות תוכניות שותפים ושיווק באינטרנט בכללי, צור קשר עכשיו!
צימר מומלץ חדרים באר שבע חדרים זולים בדרום חדרים לפי שעות חדרי נופש לפי שעות קידום אתרים שחור