בין לקוחותינו
קידום אתרים בלונגטייל ( Long Tail)
מה זה לונגטייל?
LongTail Search ( או בעיברית "חיפוש זנב ארוך" ) הוא השם הכולל לכל שאילתא (חיפוש של גולש במנועי חיפוש) המורכבת מיותר מ 3 מילים. לדוגמא – החיפוש "השכרת רכב" הינו ביטויי מפתח, מאחר שמדובר בצמד מילים שמוכר לציבור, לקהל היעד ולגולשים. החיפוש "השכרת רכב בתל אביב ליומיים" הינו ביטוי לונגטייל.
כל חיפוש בגוגל או מנועי חיפוש אחרים שמורכב בעצם ממשפט ולא ממילה / ביטויי מפתח יחיד נקרא Long Tail
Long Tail הוא מבוסס נושא. אומנם לכל נושא או תחום ראשי יש את הלונגטייל שלו – ישנם נושאים עם לונגטייל מורחב וישנם נושאים עם לונג טייל מצומצם.
נקח שוב לדוגמא את עולם השכרת הרכב, אומנם יש לונגטייל רחב בכל הקשור לדגמים של מכוניות, אזורי השכרה ופרטי הזמנה, אך קרוב לוודאי שבתחום כמו אסטתיקה, ניתן יהיה למצוא הרבה יותר ביטויי לונגטייל - סוגי ניתוחים, אזור בגוף, סוגי טיפולים, טכנולוגיות, שיטות וכו'
למה חשוב לקדם אתר בלונגטייל?
פניות ממוקדות (Qulified Lead)
אחת הבעיות הגדולות של קידום אתרים ושיווק באינטרנט, היא יחס המרה. כלומר, הפיכת תנועת הגולשים באתר לפניות לעסק בפועל.
כאשר אתר מקודם בביטויים תחרותיים בלבד ("השכרת רכב", "מכירת רכב" וכו') קרוב לוודאי שהיקף התנועה באתר הוא גבוה. אך יחד עם זאת, כאשר גולש מחפש ביטוי כללי כמו "השכרת רכב" אין זה ברור מה בידיוק הוא מחפש – האם הוא מחפש מידע אודות השכרת רכב? מידע אודות רכבים שיש לחברה מסויימת? מיקומים של אתר במילה "השכרת רכב"?
מעבר לזאת חסרים פרטים נחוצים בשביל פניה - איפה הגולש רוצה להשכיר רכב? איזה רכב הוא מעוניין להשכיר?
מנעד הסיבות הרחב לחיפוש אתר במילת מפתח כללית כמו "השכרת רכב" יוצר מצב שבו אחוז כמות הגולשים שנכנסים לאתר ומבצעים פעולה רצויה (פניה, הרשמה, קניה וכו') קטן בהרבה מאחוז הגולשים שיצאו מהאתר לאחר שלא מצאו את מה שחיפשו.
לעיתים, כאשר אתר מקודם מאוד במילה כללית והאתר אינו עומד בסטנדרטים של הגולשים בתחום, האתר יכול לרדת כתוצאה מ Bounce Rate גבוה (למידע על Bonce Rate ועוד כנסו לעמוד מידע אודות פייג' ראנק )
גולש שמחפש ביטויים כמו " השכרת רכב אאודי בראשל"צ לשבוע ", " השכרת רכב האמר בתל אביב ל24 שעות ", הוא גולש שיודע בידיוק מה הוא רוצה.
אין גולש זה מעוניין להכנס לאתר כללי של השכרת רכב ולנווט באתר עד שהוא ימצא את מה שהוא מחפש – גולש זה מעוניין למצוא עמוד בנושא הספציפי אותו הוא חיפוש – ועדיף שיהיה טופס צור קשר בעמוד.
מעבר לנוחיות לגולש, מדובר גם בפניות אופטימליות לעסק – הרי גולש שהגיע לאתר דרך ביטוי ממוקד גם ישאיר פניה מפורטת ומלאה, או בלעז – Qualified Lead
מסקנה: גולשים שיודעים מה הם מחפשים הם לקוחות פוטנציאלים עם אחוזי המרה וסגירה גבוהים.
תנועה מרובה ומגוונת
אין מה להגיד – למילות מפתח וביטויי מפתח תחרותיים יש יותר חיפושים, וכתוצאה מכך יותר כניסות. הרבה יותר אנשים מחפשים ביטויים כללים מאשר ביטויים ספציפיים.
אך יחד עם זאת, קידום אתר בלונטייל משמעותו קידום אתר במגוון גדול של ביטויים.
אמנם כל ביטוי לונגטייל מספק מספר מועט של כניסות חודשיות באופן אישי, אך בהצטברות מדובר באלפי ואף עשרות אלפי כניסות.
בנוסף לכך, בניגוד לתנועה שבאה ממילת מפתח בודדה, תנועה שמגיעה ממגוון מקורות משמעותה מטרות שונות לכניסה לאתר.
כאשר נכנסים לאתר רק ממילת מפתח כמו "קידום אתרים", כאשר כל הכניסות לאתר מתבצעות דרך עמוד אחד או שניים, מספר הפניות בנושא קידום אתרים יהיה רב, אך קרוב לוודאי שהאתר לא יקבל פניות בנושא עיצוב לוגו.
כאשר נכנסים לאתר ממגוון רחב של ביטויים, אשר לכל ביטוי כזה ישנו עמוד ספציפי ומקודם באתר, מנעד הפניות יהיה מגוון בהרבה.
מסקנה: אותה כמות תנועה שבאה מביטויי לונגטייל תספק התנהגות גולש טובה יותר (יותר עמודים נצפים, יותר זמן ממוצע באתר, פחות Bounce Rate) מאשר תנועה שמגיעה ממילת מפתח תחרותית בודדה / מספר קטן של מילות מפתח תחרותיות
ובמילים אחרות – קילו של לונג טייל שוקל יותר מקילו של מילות מפתח.
תוצאות מידיות
זוהי עובדה ידועה שקידום אתר במילת מפתח תחרותית הינו תהליך ארוך ואיטי שלוקח זמן עד שהוא מניב תוצאות.
לא רק שיש להתאים את האתר לסטנדרטים של מנועי חיפוש בצורה אופטימלית, לאחר מכן יש לקדם את האתר בביטוי תחרותי זה או אחר – תהליך שלעצמו לוקח כמה חודשים. מלבד העובדה שלגוגל לוקח זמן לסרוק קישורים, גם כל המתחרים דואגים לבנות לעצמם תשתית קישורים חזקה.
בנוסף לכך, בפרק הזמן שבו האתר נמצא במיקומים נשכחים בביטויי מפתח זה או אחר האתר לא יקבל פניות רבות (אין הרבה גולשים שיורדים לעמוד השני ומטה )
התחרות היא הפרמטר העיקרי לכל תהליך הקידום של ביטויי מפתח – וחברות רבות מתמחרות קידום של אתר לפי מידת התחרות בתחום – שיקול שהוא לגיטימי ומובן, בהתחשב בהבדל של מידת ההשקעה הנחוצה.
קידום נכון של אתר בלונגטייל יתן דגש עילאי לשיפור האתר והתאמתו לקליטת בביטויי לונגטייל. תהליך זה כולל איפיון, הטמעה, ואף לעיתים צורך בשינוי של תצורת האתר.
עקב העובדה שביטויי לונגטייל ממוקדים הם בעלי היקף חיפוש נמוך מאוד וכתוצאה מכך חסרי תחרות, משך הזמן שלוקח לאתר מסויים להתקדם בביטויי לונגטייל יכול להסתכם בכמה ימים .
לכן, ברגע שהאתר מוכן להעלות לאוויר, התוצאות לא מאחרות לבוא.
לאחר פרק זמן קצר שבו האתר כבר מקודם במגוון ביטויי לונגטייל, עקב יחס ההמרה הגבוה של ביטויים אלו – יתחיל האתר לקבל פניות.
מסקנה: באותו פרק זמן, קידום אתר בלונגטייל מניב יותר פניות
Long Tail SEO = LongTerm Safety
(או: אסור לשים את כל הביצים בסל אחד)
עם כל הנאמר למעלה, אתר בעמוד הראשון של מילת / ביטוי מפתח תחרותיים זה נכס. ניצול התנועה בלבד יכולה להניב רווחים לבעל האתר ע"י אפילו אם אין פניות מהאתר. לדוגמא הצבת Google Adsense בפורטל מקודם תספק הכנסה פסיבית נאה, כמו כן תוכניות שותפים (Affiliates) המתבססות על תנועת גולשים או כל סוג של שירות פרסום בתשלום לפי קליק / צפיה.
עם זאת, נוצר מצב קריטי שבו ערך האתר תלוי באופן ישיר במיקומו הנוכחי במילת / ביטוי מפתח זאת או אחרת. לא יקח יותר מדי זמן עד שיקום עסק מתחרה ,עם אתר טוב יותר, תשתית קידום חזקה יותר ומיתוג מושך יותר.
לכן, תמיד יש צורך לקדם את האתר על אותו הביטוי, ולו רק בכדי להשאר בקצב של המתחרים. ובאינטרנט, כמו באינטרנט, התחרות אף פעם לא קטנה, והמתחרים החדשים תמיד מחדשים על חשבון הישנים.
לעומת זאת, כפי שאתם מבינים כבר לבד, אתר שמקודם בלונגטייל הוא אתר שמקודם במגוון רחב של ביטויים, שכולל אלפי אם לא עשרות אלפי ביטויי לונג טייל.
על לונגטייל אין תחרות – לכן גם אין סיכון למתחרה רציני שיסכן את האתר, כי הלונגטייל כל כך גדול, שיש מקום לכולם.
מסקנה: מיקום במילת מפתח תחרותית הוא עיניין של זמן והשקעה - קידום אתר בלונגטייל מספק בטחון לטווח הארוך
למה לבחור ב Next Level?
Next Level קידום אתרים ושיווק באינטרנט מתמחה ב קידום אתרים ב Long Tail.
לאורך תקופת זמן לא מבוטלת, דרך הרבה מחקר, התמקצעות וניסוי וטעיה, אנחנו ב Next Level הבאנו לפיתוח של מערכת אופטימלית לקידום אתר ב-LongTail.
אם אתה מעוניין בקידום אתר בלונגטייל - הגעת למקום הנכון
LongTail Search ( או בעיברית "חיפוש זנב ארוך" ) הוא השם הכולל לכל שאילתא (חיפוש של גולש במנועי חיפוש) המורכבת מיותר מ 3 מילים. לדוגמא – החיפוש "השכרת רכב" הינו ביטויי מפתח, מאחר שמדובר בצמד מילים שמוכר לציבור, לקהל היעד ולגולשים. החיפוש "השכרת רכב בתל אביב ליומיים" הינו ביטוי לונגטייל.
כל חיפוש בגוגל או מנועי חיפוש אחרים שמורכב בעצם ממשפט ולא ממילה / ביטויי מפתח יחיד נקרא Long Tail
Long Tail הוא מבוסס נושא. אומנם לכל נושא או תחום ראשי יש את הלונגטייל שלו – ישנם נושאים עם לונגטייל מורחב וישנם נושאים עם לונג טייל מצומצם.
נקח שוב לדוגמא את עולם השכרת הרכב, אומנם יש לונגטייל רחב בכל הקשור לדגמים של מכוניות, אזורי השכרה ופרטי הזמנה, אך קרוב לוודאי שבתחום כמו אסטתיקה, ניתן יהיה למצוא הרבה יותר ביטויי לונגטייל - סוגי ניתוחים, אזור בגוף, סוגי טיפולים, טכנולוגיות, שיטות וכו'
למה חשוב לקדם אתר בלונגטייל?
פניות ממוקדות (Qulified Lead)
אחת הבעיות הגדולות של קידום אתרים ושיווק באינטרנט, היא יחס המרה. כלומר, הפיכת תנועת הגולשים באתר לפניות לעסק בפועל.
כאשר אתר מקודם בביטויים תחרותיים בלבד ("השכרת רכב", "מכירת רכב" וכו') קרוב לוודאי שהיקף התנועה באתר הוא גבוה. אך יחד עם זאת, כאשר גולש מחפש ביטוי כללי כמו "השכרת רכב" אין זה ברור מה בידיוק הוא מחפש – האם הוא מחפש מידע אודות השכרת רכב? מידע אודות רכבים שיש לחברה מסויימת? מיקומים של אתר במילה "השכרת רכב"?
מעבר לזאת חסרים פרטים נחוצים בשביל פניה - איפה הגולש רוצה להשכיר רכב? איזה רכב הוא מעוניין להשכיר?
מנעד הסיבות הרחב לחיפוש אתר במילת מפתח כללית כמו "השכרת רכב" יוצר מצב שבו אחוז כמות הגולשים שנכנסים לאתר ומבצעים פעולה רצויה (פניה, הרשמה, קניה וכו') קטן בהרבה מאחוז הגולשים שיצאו מהאתר לאחר שלא מצאו את מה שחיפשו.
לעיתים, כאשר אתר מקודם מאוד במילה כללית והאתר אינו עומד בסטנדרטים של הגולשים בתחום, האתר יכול לרדת כתוצאה מ Bounce Rate גבוה (למידע על Bonce Rate ועוד כנסו לעמוד מידע אודות פייג' ראנק )
גולש שמחפש ביטויים כמו " השכרת רכב אאודי בראשל"צ לשבוע ", " השכרת רכב האמר בתל אביב ל24 שעות ", הוא גולש שיודע בידיוק מה הוא רוצה.
אין גולש זה מעוניין להכנס לאתר כללי של השכרת רכב ולנווט באתר עד שהוא ימצא את מה שהוא מחפש – גולש זה מעוניין למצוא עמוד בנושא הספציפי אותו הוא חיפוש – ועדיף שיהיה טופס צור קשר בעמוד.
מעבר לנוחיות לגולש, מדובר גם בפניות אופטימליות לעסק – הרי גולש שהגיע לאתר דרך ביטוי ממוקד גם ישאיר פניה מפורטת ומלאה, או בלעז – Qualified Lead
מסקנה: גולשים שיודעים מה הם מחפשים הם לקוחות פוטנציאלים עם אחוזי המרה וסגירה גבוהים.
תנועה מרובה ומגוונת
אין מה להגיד – למילות מפתח וביטויי מפתח תחרותיים יש יותר חיפושים, וכתוצאה מכך יותר כניסות. הרבה יותר אנשים מחפשים ביטויים כללים מאשר ביטויים ספציפיים.
אך יחד עם זאת, קידום אתר בלונטייל משמעותו קידום אתר במגוון גדול של ביטויים.
אמנם כל ביטוי לונגטייל מספק מספר מועט של כניסות חודשיות באופן אישי, אך בהצטברות מדובר באלפי ואף עשרות אלפי כניסות.
בנוסף לכך, בניגוד לתנועה שבאה ממילת מפתח בודדה, תנועה שמגיעה ממגוון מקורות משמעותה מטרות שונות לכניסה לאתר.
כאשר נכנסים לאתר רק ממילת מפתח כמו "קידום אתרים", כאשר כל הכניסות לאתר מתבצעות דרך עמוד אחד או שניים, מספר הפניות בנושא קידום אתרים יהיה רב, אך קרוב לוודאי שהאתר לא יקבל פניות בנושא עיצוב לוגו.
כאשר נכנסים לאתר ממגוון רחב של ביטויים, אשר לכל ביטוי כזה ישנו עמוד ספציפי ומקודם באתר, מנעד הפניות יהיה מגוון בהרבה.
מסקנה: אותה כמות תנועה שבאה מביטויי לונגטייל תספק התנהגות גולש טובה יותר (יותר עמודים נצפים, יותר זמן ממוצע באתר, פחות Bounce Rate) מאשר תנועה שמגיעה ממילת מפתח תחרותית בודדה / מספר קטן של מילות מפתח תחרותיות
ובמילים אחרות – קילו של לונג טייל שוקל יותר מקילו של מילות מפתח.
תוצאות מידיות
זוהי עובדה ידועה שקידום אתר במילת מפתח תחרותית הינו תהליך ארוך ואיטי שלוקח זמן עד שהוא מניב תוצאות.
לא רק שיש להתאים את האתר לסטנדרטים של מנועי חיפוש בצורה אופטימלית, לאחר מכן יש לקדם את האתר בביטוי תחרותי זה או אחר – תהליך שלעצמו לוקח כמה חודשים. מלבד העובדה שלגוגל לוקח זמן לסרוק קישורים, גם כל המתחרים דואגים לבנות לעצמם תשתית קישורים חזקה.
בנוסף לכך, בפרק הזמן שבו האתר נמצא במיקומים נשכחים בביטויי מפתח זה או אחר האתר לא יקבל פניות רבות (אין הרבה גולשים שיורדים לעמוד השני ומטה )
התחרות היא הפרמטר העיקרי לכל תהליך הקידום של ביטויי מפתח – וחברות רבות מתמחרות קידום של אתר לפי מידת התחרות בתחום – שיקול שהוא לגיטימי ומובן, בהתחשב בהבדל של מידת ההשקעה הנחוצה.
קידום נכון של אתר בלונגטייל יתן דגש עילאי לשיפור האתר והתאמתו לקליטת בביטויי לונגטייל. תהליך זה כולל איפיון, הטמעה, ואף לעיתים צורך בשינוי של תצורת האתר.
עקב העובדה שביטויי לונגטייל ממוקדים הם בעלי היקף חיפוש נמוך מאוד וכתוצאה מכך חסרי תחרות, משך הזמן שלוקח לאתר מסויים להתקדם בביטויי לונגטייל יכול להסתכם בכמה ימים .
לכן, ברגע שהאתר מוכן להעלות לאוויר, התוצאות לא מאחרות לבוא.
לאחר פרק זמן קצר שבו האתר כבר מקודם במגוון ביטויי לונגטייל, עקב יחס ההמרה הגבוה של ביטויים אלו – יתחיל האתר לקבל פניות.
מסקנה: באותו פרק זמן, קידום אתר בלונגטייל מניב יותר פניות
Long Tail SEO = LongTerm Safety
(או: אסור לשים את כל הביצים בסל אחד)
עם כל הנאמר למעלה, אתר בעמוד הראשון של מילת / ביטוי מפתח תחרותיים זה נכס. ניצול התנועה בלבד יכולה להניב רווחים לבעל האתר ע"י אפילו אם אין פניות מהאתר. לדוגמא הצבת Google Adsense בפורטל מקודם תספק הכנסה פסיבית נאה, כמו כן תוכניות שותפים (Affiliates) המתבססות על תנועת גולשים או כל סוג של שירות פרסום בתשלום לפי קליק / צפיה.
עם זאת, נוצר מצב קריטי שבו ערך האתר תלוי באופן ישיר במיקומו הנוכחי במילת / ביטוי מפתח זאת או אחרת. לא יקח יותר מדי זמן עד שיקום עסק מתחרה ,עם אתר טוב יותר, תשתית קידום חזקה יותר ומיתוג מושך יותר.
לכן, תמיד יש צורך לקדם את האתר על אותו הביטוי, ולו רק בכדי להשאר בקצב של המתחרים. ובאינטרנט, כמו באינטרנט, התחרות אף פעם לא קטנה, והמתחרים החדשים תמיד מחדשים על חשבון הישנים.
לעומת זאת, כפי שאתם מבינים כבר לבד, אתר שמקודם בלונגטייל הוא אתר שמקודם במגוון רחב של ביטויים, שכולל אלפי אם לא עשרות אלפי ביטויי לונג טייל.
על לונגטייל אין תחרות – לכן גם אין סיכון למתחרה רציני שיסכן את האתר, כי הלונגטייל כל כך גדול, שיש מקום לכולם.
מסקנה: מיקום במילת מפתח תחרותית הוא עיניין של זמן והשקעה - קידום אתר בלונגטייל מספק בטחון לטווח הארוך
למה לבחור ב Next Level?
Next Level קידום אתרים ושיווק באינטרנט מתמחה ב קידום אתרים ב Long Tail.
לאורך תקופת זמן לא מבוטלת, דרך הרבה מחקר, התמקצעות וניסוי וטעיה, אנחנו ב Next Level הבאנו לפיתוח של מערכת אופטימלית לקידום אתר ב-LongTail.
אם אתה מעוניין בקידום אתר בלונגטייל - הגעת למקום הנכון